neděle 3. listopadu 2013

RECENZE: NA PŮL CESTY DO HROBU

Není nic jednoduchého vyrůstat v malém městečku, kde si na vás všichni ukazují prstem za to, že vaše matka porodila nemanželské dítě. Pro Catherine Crawfieldovou to není ale snadné dvakrát tolik. Je to totiž poloviční upírka. Její matku znásilnil upír a ona se teď mstí všem upírům, které loví už pár let, protože se chce pomstít otci, kterého by ráda zabila. Její nejlepší kámoš je stříbrný kůl, který má vždy po ruce. Jednou večer v baru, však narazí na mistra všech upírů a lovce odměn, Bonese. Lehce ji přemůže, ale místo smrti, ji nabídne spolupráci a umožní ji tak nahlédnout pod pokličku světa upírů.

Bones po Cat chce, aby nejprve trénovala své schopnosti polovičního upíra. Catherine se to nejprve nelíbí, ale nemá na vybranou. Dohoda je dohoda, a pokud je to ke všemu dohoda s upírem, není radno si s ním zahrávat. Bones použije krásnou Catherine jako návnadu, protože by do ní nikdo neřekl, že by mohla někoho zabíjet. Stojí za tím však týdny dřiny; nejvíce však sebeovládání, když ji Bones dělá neslušné návrhy. Cat se totiž po vzpomínce na svého prvního přítele uzavřela do sebe a veškeré sexuální návrhy ji hned nahání ruměnec do tváří.

Cat je svým způsobem milá postavička a jako návnada byla zajímavá. Měla své chyby, ale kdo ne. Bones, kterého všichni vyzvedávají, na mě působil, já nevím, povýšeně, jako by si jenom hrál, že k ní něco cítí. Prostě mi tam nesedl. Na druhou stranu, má zajímavou práci. Je to lovec upírů, což je trochu ironie, když on sám je také upír. Je to ale lovec odměn, takže vždy jde po něčem, co má peníze. Slušný přivýdělek, ne?

Když jsem si knihu v knihovně půjčovala, čekala jsem, že se na mě knihovnice zle ušklíbne, nebo tak něco, ale to se nestalo. Proč? Od všech jsem totiž slyšela, jak je to skvělá kniha, ale je to urban fantasy, takže jsem automaticky vyřadila volbu, pořídit si knihu domů. Knihovna to však jistí vždy.
Místy to sice připomínalo slečnu Steelovou a pana Greye ve výtahu, nebo ve vaně a místy jsem smála, jak je Cat naivní. Ke konci mi již pár scén přišlo až komických. Obzvláště pak jedna, když na sobě nemá skoro nic, ale ze všech sil zabíjí upíry jako by  se nic nedělo…

S odstupem času ale můžu říct, že autorka měla děj knihy dobře promyšlený. Děj je propletený spousty zápletek, jako by byl zauzlovaný a postupně se rozplétal. Prostě, v knize se stále něco dělo a já se místy ztrácela. Musela jsem se vracet o pár stránek dozadu, abych si objasnila to, co se už stalo a pak se zase mohla vrátit zpátky a pokračovat ve čtení.

Ještě si dovolím maličký komentář k obálce. A jo, nebude moc hezký. Obálka se mi vůbec nelíbí a je to taky důvod, proč jsem po knize nesáhla už dřív i když v knihovně byla a křičela, ať si ji půjčím. Prostě se mi nelíbí. Osoba na ní mi není sympatická a není to pro mě Cat. Na druhu stranu si  ale drží ten styl obálek od Fantom printu.
starstarstarstar_emptystar_empty
Název: Na půl cesty do hrobu || Série: Noční lovci || Autor: Jeaniene Frost || Rok vydání: 2012 || Žánr: Urban fantasy || Nakladatelství: Fantom print