sobota 17. června 2017

CIZRNOVÝ HUMMUS


Není Hummus jako humus. Ten cizrnový je velmi dobrý, rychlý a taky zdravý. Navíc jej můžete podávat jako pomazánku nebo třeba jako dip k masům, zelenině, bramborům... Když dělám hummus, vždy ho mám tak moc, že třeba 3 dny nejím nic jiného. Nikdy se mi ale nestalo, že bych se jim přejedla. Miluju tu chuť a česnek, takže za sebe říkám ano!
Osobně volím variantu, kdy si koupím cizrnu v balení ve zdravé výživě, nechám namáčet a poté vařím. Těm plechovkovým nějak moc nevěřím. Raději tomu dám víc času (namáčení, vaření, mixování) a vím, co se s cizrnou stalo. Než si koupit již uvařenou z plechovky. I když ta je jistě taky dobrá, ale sto lidí, sto chutí (:

Potřebujete:
cizrnu (předem namočenou a uvařenou nebo cizrnu z plechovky)
sůl
pepř
olej (olivový ideálně)
citron(ku)
římský kmín (drcený je nejlepší)
nějaké bylinky (třeba provensálské)
česnek!

Postup:
Uvařenou cizrnu rozmixujte  pokud se vám to nepovede, klidně přidejte trochu vody ve které se cizrna vařila nebo vodu z plechovky. Přidejte všechno koření, sůl, pepř, citron, olej a hlavně česnek a znovu promixujte dohladka. Pokud se vám bude zdát, že tomu něco chybí, tak přidejte česnek nebo citron a podle chuti si svůj hummus dochuťte sami :) 

Podávejte k zelenině jako dip, namažte na chleba když máte prázdnou lednici, upečte si brambory. Začíná léto, určitě by hummus naše využití i u grilování masa a zeleniny.

2 komentáře:

  1. Takové jídlo moc nevyhledávám, ale když mi ho dáš na stůl, možná ho i s xichtem na obličeji sním. Recept vypadá jednoduše, což se v mém životě nestává často.

    http://untoward.blog.cz/

    OdpovědětVymazat