RECENZE: DÍVKA Z INKOUSTU A HVĚZD

října 29, 2017

Isabella žije spolu se svým otcem na ostrově, na který se přistěhoval a nyní na něm krutě vládne guvernér Adori. Vyhlídky pro život to nejsou vskutku nejlepší. Obzvláště pak, když platí zákaz přecházení z jedné poloviny ostrova na druhý. Lidé tedy smějí žít pouze na jedné straně ostrova. Jenže Isabella miluje dobrodružství a dobrodružné příběhy týkající se ostrova, které ji její otec kartograf vypráví nejenom před spaním. Oba dva tak nějak vždy toužili zjistit a zmapovat, co se děje v neprozkoumaném území a přestože platí všechny tyto zákazy, Ise se to pomocí její kamarádky Lupe tak nějak povede a zažije tak své jedinečné dobrodružství

Dívka z inkoustu a hvězd je podařená dobrodružná fantasy young adultovka pro mladší čtenáře. Prošpikovaná dobrodružstvím, cestováním, bájemi a záhadami. Mladší čtenáře prostě musí pohltit, starší si tam přijdou na své díky neobvyklým postavám nebo grafickému provedení.

Postavy v knize byly myslím velmi povedené. Kniha má jak záporáky tak i kladné postavy a to je dobře. Není jich moc, člověk si je lehce pamatuje a jsou popsány taky poměrně slušně. Prostě tak akorát. Ani moc, ani málo. Mezi oblíbenou postavu jsem zařadila Isabelinu slepici Lálu, protože kolik knížek jste už přečetli a byly v nich jako domácí mazlíčci slepice? No a pak třeba samotná Lupe, guvernérova dcera, byla taky docela zajímavá. Ze začátku byste ji nejlíp někam zavřeli, ale ke konci je to už někdo úplně jiný.

Samotná Isabella byla velmi příjemnou postavou. Nebyla dokonalá a neuměla všechno nejlépe, prostě obyčejná holka, která má ráda dobrodružství. Holka, která umí dělat mapy a čte z hvězd, holka, která to má v hlavě docela dobře srovnané i potom, co v minulosti zažila. Je to jedna z mála hlavních hrdinek, které si na nic nehraje. A to je plus.

Chtěla bych vypíchnout neuvěřitelně krásné popisy, kdy člověk při čtení neměl problém si všechno představit. Tenhle svět je při čtení tak reálný, až mi dělá problém vám jej sem trochu více přiblížit a nic moc neprozrazovat. Knížka totiž není zrovna nejtlustší a není ani další pokračování, tudíž by byla škoda, abyste přišli o ty okamžiky překvapení. Opravdu.

Jelikož mám díky Humbook festu reding copy, musím říct, že po grafické stránce je opravdu úžasně a přenádherně zpracovaná a věřím, že kniha, která bude v prodeji, bude stejně krásná, ne-li hezčí. Kniha obsahuje i krásné mapy, které vás přenesou z jednoho dění do druhého přesně jak je potřeba. A musím se přiznat, třeba úplně poslední mapa mi usnadnila představivost. I když byl děj a okolí popsány opravdu do detailu, on i jeden krátký pohled na obrázek docela pomůže.

Co mi trochu na příběhu vadilo, byla uspěchanost v některých pasážích, protože by prostě nebylo na škodu trochu více popsat okolí. Přeci jenom je to fantasy. Krátká fantasy. Jindy, když už to bylo napínavé až k nevydržení, se text doslova vlekl. Byly tam asi dva nebo tři momenty, kdy jsem chtěla knihu jednou pro vždy odložit a už se k ní nevrátit, protože byl text nekonečně roztahaný, ale na druhou stranu jsem chtěla vědět, jak si Isa v takové prekérní situaci poradí.

Kniha, i když je pro mladší čtenáře, si v mé knihovničce zcela určitě najde své místo a možná si koupím i oficiální výtisk, protože jsem zvědavá, jak se bude nebo nebude lišit graficky.

3 hvězdičky z 5

Vychází 17.11.2017 v nakladatelství Fragment